måndag 30 november 2009

12 svar

Jag har blivit utmanad av Klara igen:

1. Vad är det bästa med julafton? Att umgås med familj och vänner. Och äta gott.
2. Favorit julkalender? Oj, jag vet inte så noga. Trolltider kanske ... Eller den med Staffan och Bengt.
3. Brukar du titta på julkalendern varje år? Nej, det har inte blivit så på sistone.
4. Brukar du baka pepparkakshus? Bara ibland.
5. Firar du jul med bara familj eller även släkt? Ilband bara familj och ibland med lite annan släkt också.
6. Var firar du jul? Oftas hemma hos mina föräldrar, men vi kommer nog fira vartannat år i Skåne och vartannat i Västmanland framöver.
7. Bästa julfilmen? Love actually
8. Köper du julklappar eller gör du julklappar? Både och, men jag köper mest
9. Dekorerar du pepparkakor? Ibland
10. Sämsta julkalendern? Det var någon jättetrist för måga år sedan om Jesus och Maria, men den var inte trist för att den handlade om det utan för att det bara var stillbilder i murriga färger och en trist berättarröst.
11. Vad önskar du dig mest i år? En resa!
12. 3 saker på din önskelista: Ett makroobjektiv, en resa och en Ergorapido.

Dem som vill får känna sig utmanad!

7 kommentarer:

  1. Nu har kan du se vår dyra tapet. (bild på adventspyntat vardagsrum) Har ni bestämt er än hur ni ska göra?

    SvaraRadera
  2. hej! Läste att du i en kommentar till hedgehog hade skrivit att du kom ihåg en mening på ryska om den svarta katten murka. Ville bara säga att min mamma kommer ihåg den meningen med! Lite smått fantastiskt faktiskt. ha det fint! PS! Jag tar och kopierar den här listan, för det är så roligt och fint med sådana.

    SvaraRadera
  3. Halloj Ulrica!
    Japp har slagit ett öga nån gång på din blogg. Såg länken via Pierre och via en annan blogg jag läser, som hade en länk till en blogg som hade en länk till dig :) Världen är rätt liten ibland ;)
    Har varit mer anonym förut, men sen släppt lite mer på det. Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  4. Sorry, trodde det blivit nåt fel att den inte kom upp och nu kom samma kommentar 3 gånger istället ;) Såg sen att du har så du måste godkänna kommentaren först. Så du får väl radera 2 av dem :)))

    SvaraRadera
  5. Hej hej!
    Din hemliga bokvän här, som lämnar ett spår....jag kikar runt i bloggen just nu och funderar för fullt! =)

    SvaraRadera
  6. Hej min hemliga bokvän! Kul att du tittade in :)

    SvaraRadera
  7. Trolltider var bra (det lilla jag minns, var ganska liten), likaså Staffan och Bengt. De borde köra dem i repris istället för det nya skräpet!

    Vad är en Ergorapido??

    SvaraRadera