tisdag 2 februari 2010

Lite gnäll

Jag sitter här och tycker lite synd om mig själv för att jag är förkyld och har ont i halsen. Lillskruttan är fortfarande sjuk så jag vabbar vidare, men det är ganska ansträngande när man själv inte är så pigg. Lilla T sover inte så bra heller med sin hosta och täpta näsa, annars hade man ju kunnat tro att hon skulle sova hela tiden. Men tack och lov har vi bunkrat med böcker och DVD-filmer (Pingu och I drömmarnas trägård går varma här hemma) så att det finns en del lugna nöjen att distrahera henne med.

Det är meningen att jag ska åka till Borås och jobba på torsdag, men just nu känns tanken på en dag på en mässa helt övermäktigt. Men vi får se hur jag känner mig imorgon och betämma mig då. Det känns verkligen inte bra att låta någon kollega ta över med kort varsel, mitt uppe i säsongen då vi alla har massor av dagar "på fältet".

Maken är heller inte tip-top, men började på nytt jobb igår och måste ju gå dit. Han tjatar på mig att jag borde gå och sova så fort klockan blir över nio. Jag begriper väl att jag borde det för att sova bort förkylningen och orka med morgondagen, men jag behöver faktiskt mer än en timme efter lilla T:s läggdags för att känna att jag hinner med mig själv. Det är ibland mer värt än sömn.

9 kommentarer:

  1. Dagisbaciller är förrädiska!
    Krya på er!

    SvaraRadera
  2. Å vad jag känner igen mig. Att sömnen ibland får tryka på foten för lite "egentid".
    Hoppas ni snart kryar på er också hela familjen!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Vad kul att du hittade till mig och tack för dina fina ord!
    Jag har kikat runt lite hos dig och haft en trevlig stund.
    Jag önskar er en härlig onsdag och hoppas ni kryar på er snabbt! Det är inget roligt att vara sjuk! :(
    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  4. fy det är jobbigt att vara förkyld. Känner mig lite hängig också men jobbar på endå. Krya på er ...kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas förkylningen går över snart! Här var det lite snorigt förra veckan (ett annat barn i mammagruppen nös o hostade rakt på E i början på veckan, jag blev inte så glad) men det gick som tur var över fort! Känner också igen det här med att behöva varva ner utan barn innan man går o lägger sig:)

    SvaraRadera
  6. Usch för att vara förkyld! Men detta kanske piggar upp dig: du har fått en award av mig, kika in och kolla. =)

    http://amylioness.blogspot.com/2010/02/tack-fru-e.html

    SvaraRadera
  7. Usch va trist! Minns så väl när barnen var små och sjuka och även man själv var dålig...Ingen vila där inte! Barn har ju en förmåga att vara piggare än sina föräldrar...Hoppas ni snart kryar på er! Kram

    SvaraRadera
  8. Pingu är Lillmirrens absoluta favorit, så de filmerna har jag sett många av på sistone..."I drömmarnas trädgård" kanske jag ska rekommendera - är den lika snäll som Pingu?

    Krya på er - jobbigt när små barn är täppta i näsan och inte kan sova!
    Kram/M

    SvaraRadera
  9. Tack för alla uppmuntrande tillrop och krya på-hälsningar!

    Anna - ja, man har ju hört det, men fattar inte riktigt hur illa det är innan man är där själv.

    Saltis - det kan det vara värt ibland.

    Ann-Louise- trevlig att du hittat hit.

    Hanna - hoppas du håller dig frisk!

    Jessica - nä, det förstår jag verkligen! Skönt att det gick över snabbt.

    Amy - tack så mycket! :)

    Åsa - ja, det är verkligen den värsta tänkbara kombinationen med sjuka föräldrar och lite bara halvsjuka barn.

    SvaraRadera