fredag 12 september 2008

Blot

Jag läste ju Dykaren av Håkan Östlundh för inte så länge sedan. Nu hittade jag Blot på bibblan. Ett blodigt dubbelmord i en fin familj på Gotland är upptakten till denna bok. Det är en ganska klassisk kriminalroman med dolda familjehemligheter som kommer upp till ytan, spår och sidospår och en lösning som läsaren kommer på lite innan den avslöjas, men inte för tidigt så att man tappar intresset för läsningen. Huvudpersonen är även denna gång polisen Fredrik Broman, men hans roll är lite annorlunda den här gången. "Lagomläsning".

2 kommentarer:

  1. alltså jag måste bara fråga hur lång tid det i snitt tar för dig att läsa en bok? jag älskar oxå att läsa men hinner ju aldrig.. det är iofs inte mitt jobb heller (som jag antar att du lite ser det som?)

    SvaraRadera
  2. Åh, det beror ju alldeles på boken. Tidigare kunde jag ju klämma en "lättviktig" bok på en söndagseftermiddag på soffan. Nu tar det ju lite länge tid. Men jag snittade nog på 10 böcker i månaden förut.

    SvaraRadera