måndag 8 september 2008

Lista

Hos Fröken Nina hittade jag en lista:

Vilken svordom använder du mest? Jävlar
Äger du en iPod? Nej
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Har ingen väckarklocka ställd nu - blir väckt av en skrikande bebis :)
Hur många resväskor äger du? 3 (en liten, en mellan och en gigantisk)
Använder du flip-flops? Nej
Var köper du dina matvaror ifrån? Oftast ICA, ilband Willys
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Ta bilden
Vilken var den senaste filmen du såg? Spindelmannen 3 (inte så bra ...)
Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? Nuförtiden har ju många av mina vänner barn, så båda antar jag
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? En resa!
Har någon någonsin kallat dig lat? Oh ja!
Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Nej (är rädd för sånt)
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Dido - No Angel
Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? Usch, jag vet inte ...
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Nej
När var senast någon stötte på dig? Jag är ju gift ;)
Vad åt du till middag senast? Fiskgratäng
Använder du huvtröjor? Ibland
Kan du vissla? Ja
Vem var den senaste som ringde dig? Maken
Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? Gillar inte karuseller så något stillsamt. Pariserhjul kanske.
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Säkert
Vilket riktnummer befinner du dig i? 046
Tittade du på tecknat när du var liten? Jadå, genomled till och med Lilla Sportspegeln för att få se Tom och Jerry. Barn var svältfödda på tecknat "förr i världen"
Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Ingen aning, inte jättestort
Hur många syskon har du? Två
Är du blyg inför det motsatta könet? Ibland
Vilken film kan du alla replikerna till? Ingen - jag har så dåligt minne
Äger du några band t-shirts? Nej
När flög du senast? Hem från Florida i februari
Hur många stolar står kring ditt köksbord?4
Läser du för skojs skull? Absolut!
Pratar du några andra språk? Engelska, skaplig isländska, skraltig franska och pyttelite ryska
Diskar du din egen disk? Nej, jag har diskmaskin - hurra!
Har du gråtit offentligt? Usch ja!
Har du en stationär dator eller en laptop? Laptop
Försöker du alltid lära dig nya saker? Ofta
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Nej, jag är nöjd som det är
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Nej
Kan du kasta macka? Nej
Har du någonsin varit på Jamaica? Nej
Vad har du med dig in på bion? Trevlig sällskap och en stor godispåse
Vem var din favoritlärare och varför? Jag älskade min fröken Ingegerd i 1:an - jag tyckte hon var sååå vacker
Har du dejtat någon av en annan religion? Nej
Vad har du för väder? Klar kväll
Har du en blogg? Jodå, två faktiskt
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Svenska
Gillar du att flyga? Jadå
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Humor, tror jag ...
När sov du senast på golvet? Minns inte
Vilken är din favoritdrink? Mojito
Gillar du din boende-situation? Absolut
Vilken är din mammas hemstad? Västerås
Din pappas hemstad? Också Västerås
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Fyra
Är dina dagar fullbokade och stressiga? Nej, inte nu längre här i mammabubblan
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Nej, jag var så skötsam
Vilken är din favoritfrukt? Banan
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Njaej ...
Hur gammal blir du nästa födelsedag? 34
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Absolut, men är lite slappare när jag bloggar och mejlar privat
Tror du på liv på andra planeter? Nej
Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Minns inte
Tror du att Gud är man eller kvinna? Tror inte på gud
Vad var det senaste du åt? Äppelkaka med vaniljsås
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Det går nog på ett ut
Hur valde dina föräldrar ditt namn? Har för mig att det användes som "arbetsnamn" av sköterskorna på BB och så fastnade det väl
Gillar du senap? Jadå
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Jag tycker nog mest synd om mig själv
Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Ingen aning
Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nej, men från Tradera
Tycker du om att krama folk? Jag tycker om att krama dem jag känner
Skulle du säga att du är trendig?
Äger du en digitalkamera? Jepp
Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Agneta Sjödin och Kate Winslet
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Absolut
Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Flera, senast "Tusen strålande solar"
Tycker du att du är attraktiv? Nej
Vad är du allergisk mot? Inget
Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Daniel, tror jag
Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om? Kanske någon annan som inte heller kan sova

3 kommentarer:

  1. Fyra timmars sömn bara?
    Banan som favoritfrukt?
    Fröken Ingegerd?
    Daniel om du föddes som pojke?

    Det finns minsann en hel del jag inte visste om dig. Tur att bloggen finns ... :)

    SvaraRadera
  2. Jag måste få lämna in en protest! :-)

    "Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Nej, jag var så skötsam"

    Kommer du inte ihåg att vi var nära att bli utslängda från franskan mer än en gång?? Hihi. Och försök nu inte skylla det på mig! ;-)

    SvaraRadera
  3. Ah, franskan ja - den hade jag förträngt ;)

    SvaraRadera