torsdag 18 september 2008

Kulturfyran: Coldplay och Bok- och biblioteksmässan

Dags för en ny Kulturfyra. Veckans tema och frågor:


"Idag ska jag se Coldplay. Det blir nog bra, recensenter från traditionella medier verkar nöjda. Två från Kulturbloggen var där - och kommer med en rapport senare idag - och jag ska dit ikväll. Så det blir en del Coldplay här i bloggen framöver.
Så jag får väl börja med att fråga:"


1. Gillar du Coldplay?
Nja, jag tror faktist inte jag har hört en enda låt av dem ...

2. Om du skulle placeras på en öde ö ett år och det inte fanns Internetuppkoppling och inga mobiler, men du hade en mp-spelare där du fick plats med tre skivor. Vilka skivor skulle du ta med dig?
Hu, så svårt. Men jag tror jag väljer en samlings-cd med Bo Kaspers, The Proclaimers "Sunshine on Leith" och Heed "Postdynamic Tide".

3. När jag såg REM blev jag positivt överraskad, de var bättre live än på skiva, tyckte jag. När jag såg Van Morrison var det tvärtom. Han är bättre på skiva än live. Har du någon sådan upplevelse, att någon artist var bättre eller sämre live än på skiva?
Nja, jag går så sällan på konsert. Men jag tycker att vissa artister går sig bättre på små klubbscener än på stora scener.

4. Nästa vecka är Bok- och biblioteksmässan i Göteborg. Tyvärr hinner jag inte åka dit i år. Ska du dit? Om du ska dit: berätta gärna om någon programpunkt du ser fram emot där.
Tyvärr. Jag älskar bokmässan och vill gärna åka, men som nybliven mamma så passar det inte så bra i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar