lördag 5 september 2009

Show and Tell: empati

Ja, här skulle jag egentligen skriva något på Maisoui:s första Show & tell-tema för semptemer. Ämnet är empati - ett ämne som kräver lite eftertanke.

Tiden för den eftertanken har jag tyvärr inte haft de här vecka, då hela familjen varit sjuk i omgångar. Värst var det när lilltjejen var pigg, men båda hennes föräldrar var dåliga. Nu är vi bättre, men energireserverna är låga.

Så jag står över fredagstema denna vecka och hoppas på att komma åter nästa fredag. Jag är säkert på att ni kan känna med mig i min situation ;)

Andra personer som säkert skrivit kloka saker i ämnet empati hittar ni här:

Nilla, Simone, Desiree, Annika, Anne, Petra , Millan, Anki, Marianne , Victoria, Leopardia, Strandmamman Jemaya MiaD Lena Erica Marie Saltis Lia Anna Taina Christel Musikanta Under ytan Emma Västmanländskan Norrsken och stjärnfall I am Annika Maisoui Inga-Britt Minerva Curieux Sparkling

Nya deltagare: Helena, Ebba, Lullun, Gerda-Thyra, Anette

1 kommentar: