onsdag 7 juli 2010

Början på semesten

Man kan ju undra varför sista veckan innan semestern alltid blir tokstressig. Trots att jag tyckte jag jobbade undan bra veckan innan och trots att jag satt sent på torsdagen, var det ändå med andan i halsen som jag jobbade på fredagen och det sista jag gjorde innan jag stämplade ut var att gömma en bunt papper jag inte hunnit sortera i ett skåp. Så såg det ju i alla fall tomt ut på skrivbordet.

Men sedan åkte jag och hämtade lilla T på förskolan. Det var hennes sista dag också då dagis har stängt sex veckor. Vi passade också på att tacka två fröknar som ska sluta. Den ena var lilla T:s inskolningsfröken och den hon pratar mest om så det kändes lite extra trist.

Efter en liten stund på lekplatsen gick vi hem och gjorde en pastasallad och packade en mumsig picknick. När maken kom hem tog vi bilen till stranden i Bjärred. Där solkades semesterstämningen en del av att jag var klantig nog att repa hela sidan på bilen :(
Men annars var det ett trevligt sätt att inleda ledigheten på.

Helgen var lat, vi gjorde inte mer än vernissaget och hängde i trädgården hos vännerna i Torna Hällestad.

Maken ska jobba en vecka till så lilla T och jag roar oss ensamma denna vecka. I måndags fick vi besök av lilla T:s kompis M med familj. Den lille killen har brännskadat sig och får inte vara i solen, men vår innergård är i skugga nästan hela förmiddagen så där kunde de två springa av sig lite. På eftermiddagen gick dottern och jag på café - hon måste ju skolas in till att bli ett riktigt fikaproffs som sin mor ;)

Dagen efter var det dags för en liten tågresa. Vännen från Amerikat här hemma i landet och tillbringar sommaren i Hällevik. Så självklart åkte vi dit och hade en lugn och mysig dag. Lilla T stormtrivdes när hon fick leka med "lilla hunden" och "Klaja" och det var ganska skoj att leka på stranden. Något dopp blev det dock inte för det var ganska svalt väder och ruskigt kallt i vattnet! Men då blev det ju mer tid för prat, prat och mera prat. Det är alltid lika mysigt att ses!

2 kommentarer:

  1. Låter som om semestern flyter på fint än så länge.... =)

    SvaraRadera
  2. Jorå. Minus den där repan på bilen och upptäckten att min nya baddräkt är ruskigt obekväm ;)

    SvaraRadera