fredag 9 juli 2010

Torsdagsmys

Igår fick jag en efterlängtad dag för mig själv. Jag lämnade lilla T hos farmor där både plaskpool och pärlor hägrade. Sedan begav jag mig först ut på lite shopping. På en outlet fyndade jag en blus och en tunika från BrittInger. Det var ett nytt märke för mig, men det ska jag nog hålla ögonen öppna efter.

Jag hade också ärenden till mindre glamourösa ställen som IKEA, Stoff&Stil och Babyland (fast båda de förstnämnda ställena gillar jag rättbra), innan jag landade på mysiga Slottsträdgårdens café för en smaskig lunch i den strålande solen. Slottsträdgården är verkligen ett litet smultronställe i Malmö, som jag ska skriva mer om någon gång.



Sedan blev det ytterligare lite shopping (bl.a. ett par träskor från Moheda som jag varit sugen på länge) innan jag bröt av med lite kultur på Moderna (gamla Rooseum). Det var dock något av en besvikelse, så om man inte är väldigt intresserad av just de konstnärer som ställer ut där nu kan man spendera inträdespengarna på något annat. Kanske en glass på Lilla Glassfabriken. Det var i alla fall där jag avslutade dagen innan jag åkte och hämtade en glad och jordgubbskladdig liten tjej hos farmor.

3 kommentarer:

  1. Åh vad skönt!!
    jag ska nog önska mig barnvakt i present. Barnvakt en helt vanlig dag.

    SvaraRadera