tisdag 13 juli 2010

Helgen i Stockholm

Vi anlände alltså till makens syster i Sickla mitt i natten. Lilla T vaknade så klart när vi flyttade henne från bilen och ville genast börja leka med sin faster. Men efter lite välling och övertalning somnade hon - och vi. Efter en lugn morgon åkte vi till Nyckelviken där man kan titta på djur, fika och bada. Badet höll dock på att sluta lite illa, då en stor svallvåg från en skärgårdsbåt drog med sig våra skor- och jag hade lagt glasögonen i en av mina! Men både skor och glasögon räddades.

På kvällen åkte vi till vännerna i Spånga och tittade på deras fina bebis, åt mat och pratade. Vännerna i Årsta dök också upp med sin lilla flicka. En väldigt trevlig kväll. Vi hade också turen att få sovplats i vännernas svala källare-härligt i värmen!

På söndagen hann vi också med att träffa makens syskonbarn som varit bortresta. Kul att småkusinerna får träffas! Sedan skjutsade jag maken och hans syster till tåget. De gav sig av på fjällvandring.

Lilla T och jag styrde kosan mot mina föräldrar i Metropolen.

2 kommentarer:

  1. Å då var ni nätan vi våra hemtrakter då. Om man räknar Årsta som våra hemtrakter. Det är iallafall vår GAMLA hemtrakt...! ;-)

    SvaraRadera
  2. Den här gången var vi mest i Spånga och Sickla, men vi sover ofta över i Årsta också.

    SvaraRadera