fredag 9 juli 2010

Och så blev det fredag!

Sitter i bilen på väg upp mot Mälardalen. Maken jobbade sin sista dag idag och vi börjar vår gemensamma semester. Ja, gemensam och gemensam-han ska fjällvandra med sin syster och mamma hela nästa vecka. Då ska jag och lilla T vara hemma hos min mor och far. Men först ett par dagar i huvudstaden.

Vi "nattkör" som vanligt. Det funkar bäst för lilltjejen och är rätt OK för oss också. Som det ser ut nu är vi inte framme senare än ett, så då blir det ju ganska många timmars sömn ändå.

Men vi åkte ju inte förrän kl. sex och vi packadedet mesta redan på torsdagkvällen, så jag och lilla T åkte till trevliga kollegan i Åkarp. Hon har en flicka som är ett år äldre än T och tjejerna brukar leka bra tillsammans. Lilla T är också mycket intresserad av lillasyster i huset och vill gärna klappa "bäsisen". Inspektion av senaste renoveringsprojekten och en somrig lunch blev det också.

Nu tar batteriet på mobilen snart slut (orutinerat att glömma att ladda!), så jag får försöka sova lite här i baksätet istället. Håll tummarna för att maken orkar hela sista biten, så jag slipper byta av honom igen;)

Glad fredag! (det som är kvar av den)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar