söndag 25 juli 2010

Strömstad


Vi har ju redan varit tillbaka i Skåne några dagar, men jag har ju inte visat bilder från Strömstad där vi var några dagar i början av veckan. Vännerna har sommarhus utanför staden (i Strand) och vi fick hälsa på och vi blev riktigt bortskämda med god mat. Bohuslän bjöd inte på så soligt väder, men det var ganska varmt i alla fall. Vi tittade på hamnen och båtarna, handlade färska räkor och fikade på Kaffedoppet.



På eftermiddagen åkte vi ut på Makrillfiske. Det var nytt för mig, men jag gillade det - och jag fick den största fisken!



(min fisk längst till höger, ca. 7 hg)

Dagen efter lekte barnen lite på stranden och åt den egenfiskade makrillen till lunch - mums!
Sedan var det dags att köra söderut igen. Vi gjorde ett kort stopp hos en annan kompis i hennes sommarhus utanför Halmstad och fikade lite, men kom så småningom hem till Lund igen. Det var verkligen skönt att sova i sin egen säng!

2 kommentarer:

  1. Vad gott med makrill!
    det verkar så mysigt med era utflykter :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det var väldigt gott. Jag har nog bara ätit rökt eller på burk innan.

    SvaraRadera