tisdag 20 januari 2009

Jakten på den perfekta garderoben - utrensning

Nu är garderoben rensad - puh!

Resultat:
  • en plastpåse (modell ICA-kasse) med kasserade kläder (mest trasigt, udda strumpor, urtvättade T-tröjor och annat sånt)
  • en kasse (modell pappkasse) med kläder till Erikshjälpen (hela och helt OK kläder)
  • 28 (!) auktioner på Tradera (några märkeskläder och snygga saker - på någon annan)
  • (och ett par saker som jag ska kolla om syrran vill ha)

Det som inte blir sålt på Tradera åker också iväg till Erikshjälpen.

Men jag har fuskat lite - jag har inte orkat gå igenom sommarkläderna på vinden (de får sig en omgång när de ska fram). Jag har inte heller rensat bland mina skor och handväskor. Det är kanske egentligen där den stora prövningen ligger. Där vill jag inte skiljas från något ...

Men nu börjar det roliga - nu ska jag organisera upp det som är kvar och sedan skriva en lista på det som jag behöver komplettera med. Det som jag FÅR shoppa :)

8 kommentarer:

  1. Låter underbart...framför allt det där att man gör plats för lite nytt :)

    SvaraRadera
  2. Det där sista lät ju bra...

    SvaraRadera
  3. Låter som det råder Feng Shui hemma hos dig. Och det där med att lov att shoppa - hur kul som helst. Hoppas du får roligt! ;-)

    SvaraRadera
  4. Ja, visst låter den biten toppen :)

    SvaraRadera
  5. Vad duktig du har varit, kanske skulle anlita dig för att gå igenom mina garderober. Finns mycket där så är "bra att ha".
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hanna - ja, får jag? Det skulle vara kul :)

    SvaraRadera
  7. Hi, hi! Jag kommer hem till påsk :)

    SvaraRadera