söndag 4 januari 2009

Kulturfyran: nya favoriter

Nu är det dags för Kulturfyra igen:

"2008 har varit ett år då mycket nytt hänt mig och jag har lärt känna nya människor, fått nya vänner och upptäckt massor av ny musik och jag har förverkligat några av mina små drömmar.

1. Ett band jag upptäckte 2008 är Vampire Weekend. Har du hittat någon ny musik 2008?
Nej, det kan jag inte säga att jag har gjort. Tyvärr.

2. Jonas på Kattkorgen är en av de nya vänner jag fått via bloggvärlden. Har du fått någon ny kontakt via bloggvärlden? Eller hittat en ny favoritblogg?
Ja, jo - det beror kanske lite på vad som är en bloggvän, men via min gravidblogg har jag t.ex. fått kontakt med emsidemsi och mrs. Pitepalt. Jag är ganska trogen de bloggar jag hittade precis i början, men en ny favoritblogg är En bok om dagen. Och så har jag ju vänner som har börjat blogga t.ex. Anna of Sweden och Lina.

3. Jag såg Leonard Cohen i Globen. Det var en av mina smådrömmar som förverkligades. Har du någon liten dröm som du förverkligat under 2008?
Nja, men en stor dröm om att bli en familj har ju förverkligats :)

4. När du tänker tillbaka på 2008, vilken händelse är den första du kommer att tänka på då?
I mitt liv är det så klart att min dotter föddes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar