onsdag 5 januari 2011

2010 - hur var det då?

2010 är ett år som jag gärna lägger bakom mig. På många sätt har året varit överjävligt och stora delar av det har försvunnit i ett svart hål. Dessutom har en person som står mig nära också haft det riktigt jobbigt och jag önskar att jag hade kunnat hjälpa till på något sätt. Men vare sig det ena eller det andra är något jag har velat lufta här på bloggen.

Men visst har det funnits saker att glädjas åt - alla lilla T:s framsteg och inte minst att vi väntar ett barn till. En rolig resa till USA och en till Rom. En bra sommar. En riktigt god nyhet för nära vänner.
Det är saker som jag försöker fokusera på istället.

Med detta sagt är kanske någon summering av det gångna året kanske ändå är lite trevligt. Listor är ju populärt så här års. Här är en lista som jag hittade hos bl.a. Anna Fair and True och Miss Marie.

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Njaej, inte som jag kan komma på nu. I alla fall ingen stor sak.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag gav inga nyårslöften.
3. Fick någon du känner barn?
Ja, flera vänner.
4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, som tur var inte.
5. Vilka länder besökte du?
England, USA, Danmark och Norge.
6. Är det något du saknade 2010 som du vill ha 2011?
Mer ork.
7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
5 mars.
8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Att jag varje dag får vara mamma till lilla T.
9. Vilket var ditt största misstag?
Vet ej. Det är kanske för tidigt att säga.
10. Vilket var ditt bästa inköp?
Oj, svårt! Huvudet är helt tomt.
11. Vad spenderade du mest pengar på?
Böcker kanske ;)
12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Goda nyheter som en vän väntat riktigt länge på.
13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja.
14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2010?
Jag är riktigt dålig på musik, men jag tänker mest på Lady Gaga. Mest i den här versionen.
15. Mådde du bättre eller sämre under 2010 än vad du gjort tidigare år?
Sämre.
16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Det finns det väl alltid?
17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Kanske att titta på dåliga TV-program.
18. Hur var din julafton?
Stillsam på landet hos svärfar.
19. Blev du kär?
Hela tiden - i min dotter :)
20. Vilket program har varit det bästa på tv?
True Blood.
21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Nej.
22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Boktjuven
23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Musik är som sagt inte min grej.
24. Önskade du dig något som du fick?
Ja, bra saker i både födelsedagspresent och julklapp. Och en bebis i magen ;)
25. Önskade du dig något som du inte fick?
Ja.
26. Vilken var årets bästa film?
Juno (men jag vet inte om det gjordes 2010).
27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Blev uppvaktad på morgonen av maken och dottern, åt tårta, myste.
28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Vänner och familj.
29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Jeans och tröja. På sistone mamma-jeans och tröja.
30. Vad fick dig att må bra?
Min man och dotter. Omtanke från familj och vänner.
31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Kommer inte på någon just nu.
32. Vem saknade du?
Vänner och familj som bor för långt borta.
33. Vilken var din bästa månad?
Januari.
34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Absolut!
35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Jag ska bli tvåbarnsmor!

8 kommentarer:

  1. 2011 blir ett bra år, det känner jag på mig :-).

    SvaraRadera
  2. Den här listan måste jag nog ta och sno! :-)

    SvaraRadera
  3. Du glömde resan till Rom...

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hanna - ja, men den var med bland bilderna.

    SvaraRadera
  5. Må 2011 blir ett alldeles fantastiskt år för dig!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  6. Vad tråkigt att du hade en jobbigt år med en del tråkigheter. Men som sagt, mycket roligt hände också och chansen är stor att 2011 blir mycket bättre!

    SvaraRadera
  7. Anna och Pyrets mamma - låt oss hoppas!

    Malin - sno på :)

    SvaraRadera
  8. Anna F&T - jag får ju i alla fall annat att tänka på med två små ;)

    SvaraRadera