fredag 7 januari 2011

Sugar high

Sitter här på MVC i ett väntrum fullt av stora magar och blå skoöverdrag. För en liten stund sedan drack jag mina två deciliter sockerlösning och nu börjar jag känna mig lite konstig. Liksom "speedad" och trött på en gång. Och lite illamående. Oh, the joys of glukosbelastning!

I morse kände jag mig extra sur över att MVC har flyttat. Istället för en fem-minuters promenad får jag nu ta två bussar till andra sidan stan. Om det hade gått att cykla hade det varit OK, men det funkar inte i det här vädret. "Men du har ju bil!", utbrast min mamma förra gången jag beklagade mig. Jo, men det är ju nästan ännu jobbigare att skotta fram den och skrapa rutor. Men mitt dåliga humör kan ju ha något att göra med att jag inte fått någon frukost ;)

3 kommentarer:

  1. Usch ja, lider med dig. Jag hade med mig en svenska dagbladet som blev grundligt läst och korsordet löst. Mina glykoskompisar satt och pluggade, jag undrar hur mycket som fastnade...

    SvaraRadera
  2. Håller med dig om bilen! Och när man är gravid och inte fått äta frukost får man vara gnällig!

    SvaraRadera
  3. Lina - jag var dum nog att tro att jag skulle göra lite nytta med ett manus, men jag klarade bara att bläddra i gravidtidningarna.

    Anna F&T - ja, eller hur? ;)

    SvaraRadera