måndag 24 januari 2011

Check!

Det är så tillfredställande att bocka av saker på listor och ta tag i "surdegar" som legat länge. I slutet av veckan och i helgen gjorde jag ett ryck och kunde bland annat bocka av de här sakerna från både mentala och fysiska "att göra"-listor.

  • Begära ut ersättning för VAB och andra föräldrardagar från Försäkringskassan (har jag inte kommit loss att göra på hela hösten).
  • Fylla i och skicka in ändrat efterlevandeskydd på pensionsparandet (blanketten har legat här hemma i evigheter).
  • Skicka in moderskapsintyg till F-kassan.
  • Städa bort det sista av julen (adventsljusstakarna).
  • Fixa en ram till plansch på lilla T:s rum (och få in planschen i den).
  • Namnmärka en hög med lilla T:s kläder.
  • Försöka fixa bra förvaring till alla lösa papper (detta lyckades bara till hälften, då de hängfickor jag skaffade på Granit inte riktigt funkade så bra om jag hade tänkt).
  • Och en modig grej (i alla fall när man är höggravid).

Dessa saker stog också på listan, men där tog orken slut.

  • Blogga klart "lästa högen".
  • Stryka.
  • Sortera in papper i pärmar.
  • Flytta ner en väggljusstak som sitter för högt.
  • Klä om lilla T:s sänglampa.
  • Sy lapptäcke.

2 kommentarer:

  1. Härligt! man får liksom ta en sak i taget. Annars blir det så mycket att inget blir gjort haha. Iallafall så känner jag ofta.
    Kram!

    SvaraRadera