lördag 29 november 2008

8 saker

Jag har blivit utmanad av annabookworm. Tack för det! :)

Varsågoda - en massa onödigt vetande:

Reglerna är:
Publicera reglerna på din blogg.
Svara på sex 8-sakerna.
Meddela de utmanade på deras bloggar.

8 favoritprogram:
Gilmore Girls
Greys Anatomy
Ugly Betty
Vänner
Cold Cases
Babel
Bokbadet
Scrubs

8 saker jag gjorde igår:
Gick upp alldeles för tidigt
Gick på barnvagnspromenad
Handlade på torget
Band två julkransar
Pysslade ihop två adventsgrupper
Gosade med dottern och pussade på min man
Åt pizza
Drack ett glas vin

8 saker jag ser fram emot:
Första julen med lilltjejen
Att få sova en hel natt igen
Att träffa min bror och hans familj i mellandagarna
Fester, pysseljunta och alla andra roliga saker som ska hända i december
Tre besök (förhoppningsvis) av mamma, syster och barndomväninna vid tre tillfällen efter jul.
Öhh... kan inte komma på något mer, fest och pysseljunta är ju två, och tre besök - det blir nog åtta grejer va?


8 favoritrestauranger:
Oj, 8 favoritrestauranger är ganska många, men jag gör ett försök. Får man ta caféer också? Jag gör det! ;)

Bjerreds Kallbadhus (där vi hade vårt bröllop)
Wasabi (japanskt)
Vespa (pizza)
Italia (italienskt - inte helt otippat)
Greken (fantastiskt linssoppa i Saluhallen i Malmö, tyvärr finns det inte längre)
Ebbas skafferi (riktigt mysigt café)
Bjaerins Beztu Pylsur (korvkiosk i Reykjavik)
McDonalds (jodå - allvarligt - om man är på det humöret)


8 saker på min önskelista:
Till jul? Eller i allmänhet? Jag blandar lite.

En hel natts sömn
En shoppingresa till London
Böcker, böcker, böcker
Tid att läsa alla böcker
En snygg taklampa från Octo
Ett träd
Ett eget bokförlag
Sol

8 personer jag utmanar:
Oj, vad svårt. Jag tror inte att jag kan hitta 8 personer, men jag kan väl ge mig på att utmana följande (om ni orkar och har lust):

Emmas dagar
Mitt liv som Hanna
Blogg_bohemen
Klara-färdiga-gå
och vem som helst som känner sig manad

3 kommentarer:

  1. Jisses Ulrika, det var en lång utmaning du fick... Vilka vackra vinterbilder du hade...skulle oxå vilja ha lite snö! Det finns en nominering till dig på min blogg...har aldrig gjort sådant för men det är ju ett kul sätt att "marknadsföra sig" :) Trevlig första advent//Åsa

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot att se flera fina bilder med ditt pyssel här i bloggen.
    Hoppas lilltjejen kan sova flera timmar i följd så att du får känslan av att ha sovit en hel natt.
    Kunde inte hålla med om mera när det gäller böcker, fler böcker är inte att förakta *S*

    SvaraRadera
  3. Phu! Jag "skulle bara" men detta tog ju hela min kväll... ;-)

    SvaraRadera