torsdag 13 november 2008

Kulturfyran

Dags för Kulturfyra igen:

"Här sitter jag nu på Sime, en stor konferens om interaktiva medier och väntar på att blogga om nästa seminarium. Igår var det fullt upp, så det är därför jag inte hann posta kulturfyran igår. Men nu kommer den, en dag försenad. Ursäkta.
Och jag blev inspirerad när jag såg en annons inför jul."


1. Så klart vi önskar oss hårda julklappar, eller hur? Vilken bok önskar du dig i julklapp?
Självklart! Jag önskar mig "Dödgrävarens dotter" av Joyce Carol Oates och Nessers nya

2. Idag kom provtrycket på den första t-shirt jag tagit fram för Kulturbloggen. Jag är sådan där som gillar att ha olika t-shirts med olika tryck. Jag har thirt med Depeche Mode, Van Morrison, Patti Smith och Leonard Cohen. Vem vill du ha på bild på en tshirt?
Jag är inte så förtjust i t-shirts och tycker att det kan bli lite mycket med tryck på bysten så jag har inte någon t-shirt med tryck alls. Jo, en med Mumintrollet! :)

3. När jag beställde t-shirt med Kulturbloggen på kunde jag beställa en keps också. Men jag avstod. Keps är för mig rätt omodernt. Vad tycker du? Vilken plagg tar du bara inte på dig?
Jag har keps (till makens förskräckelse) när jag joggar, vandrar osv. Plagg som jag inte skulle ta på mig ... hmmm ... skipants kanske!

4. Om du önskar dig ett mjukt paket, blir det då en tshirt? Eller vad blir det?
Nä, men en pyjamas!

1 kommentar:

  1. Våra tankar om veckan kulturfyra är tämligen lika. Min bokval är ett annat och solkepsen ligger numera stilla.

    SvaraRadera