onsdag 5 november 2008

Smaskig smoothie

Jag fick en stavmixer av mina föräldrar när jag fyllde år. Den var främst tänkt för smakportioner till lilltjejen, men det finns ju flera användningsområden.

Idag fixade jag en smarrig smoothie som mellanmål. Först mixade jag en banan och 1,5 dl frusen hallon- och blåbärsblandning (lite lätt tinade). Sedan hällde jag i 1 dl vaniljyoghurt (man kan ta naturell youghurt och lite vaniljsocket också) och 1 dl mjölk och mixade till en slät och krämig smoothie. Mums!

Någon som kan tispsa om något annat bra smoothie-recept?

1 kommentar:

  1. Jag är nybörjare vad det gäller smoothie...kör med lättyoghurt med vaniljsmak, lite banan, mycket hallon, ett stänk av apelsinjuice eller citronjuice och ibland lite extra vaniljsocker...när jag ska festa till det riktigt alltså :)

    Blev tipsad att göra med mango också...kan nog vara gott. Ska givetvis hålla dej informerad om ev. nyheter på smoothie fronten ;) Trevlig helg! Åsa

    SvaraRadera