tisdag 25 november 2008

Kulturfyran: om kärlek

Jag ligger lite efter med Kulturfyran, men jag har ju varit bortrest. Här kommer den i alla fall:
"Kärlek var temat i Idol. Johan sjöng en av mina favoritsånger om kärlek, Friday I´m in love."

1. Vilken är din favoritlåt om kärlek?
Jag är ju så dåligt på musik och kommer aldrig ihåg låttitlar. Men jag tycker riktigt mycket om Didos "Thank you"

2. Vilken är bästa boken om kärlek?
Oj! Kanske "Tecken till kärlek" av Jan Kjaerstad

3. Bästa filmen om kärlek?
Äsch, nu blir det alldeles tomt i huvudet. Kommer bara på fåniga filmer. Men när jag var yngre skule jag nog ha sagt "Dirty Dancing" utan att tveka.

4. Minns du din första kyss?
Den första riktiga kyssen med tunga och allt? Det var på ett fredsläger. Jag gick i sjuan skulle jag tro. Killen hette Staffan.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag är din boktomte och jag har just spanat in dina svar från förra pocket och prassel!
    Vill du tillägga något kan du väl skriva en kommentar på min blogg så jag vet vad du vill ha i din julpåse.
    Kramar från Lotta på prinslove.blogspot.com

    SvaraRadera