söndag 16 november 2008

Aktiv helg

Den här helgen har varit ovanligt aktiv. Det började redan i fredags när jag åkte till Malmö för att träffa en f.d. kollega och vän som lämnat storstaden och flyttat till Falköping. Det var roligt att träffa henne igen och hon var sig precis lik - men ännu snyggare. Är det det stressfria livet "på landet" som gör det? Vi sammanstrålade först med två andra kollegor för lunch och när de var tvugna att gå tillbaka till jobbet (stackare!) satt vi kvar och fikade och pratade. Sedan gick vi en sväng på stan innan jag tog tåget hem igen.

På kvällen skulle vi sedan vara barnvakt åt vännernas lille 1-åring. Lite nervöst så klart, men det hela avlöpte ganska så väl.

Lördagen började lite segt, trötta som vi var efter barnvaktandet, men vi blev upp-piggade av en trevlig lunch hos vännerna i Bunkeflo. Vi belv bjudna på Mossagårdens pumpasoppa och hembakat bröd - verkligen smarrigt!

På eftermiddagen försökte vi oss på en lite power nap inför kvällens fest, men det gick inte så bra. Ja, eller dottern och maken sov sött en stund, men jag kunde inte somna alls. Men höstfesten blev trevlig ändå och vi stannade längre än jag trodde att jag skulle orka när vi gick dit. Smarriga snacks, drinkbord och trevliga människor. Precis vad som behövs för att pigga upp en gråtrist november.

Och idag var det dags för pysseljunta igen. Jag hade lite svårt att bestämma mig för vad jag skulle pyssla med och om det var för tidigt för julpyssel, men kunde inte hålla mig utan pysslade ihop några söta tomtegummor som kanske kan bli fina som dekoration på julklappar eller något åt det hållet. Övriga pysslare stickade, broderade och pysslade ihop förvaringslådor. Och pysselvännen A hade ju pysslat ihop jättegott fika.
(hmmm ... 8 pysselord i det stycket ...)



Nu har dottern somnat och jag ser fram emot att mysa lite på soffan med maken. God kväll!

1 kommentar: