torsdag 27 november 2008

Kulturfyra: om alkohol och poesi

Kulturfyra igen:

"Denna vecka är jag inspirerad av en intervju jag gjort med rockartisten Sulo."
1. Han dricker aldrig alkohol, bland annat för att han tycker att baksmällor är jobbiga och tar så mycket energi. Har du något knep mot baksmälla?

Nja, flottig mat och coca cola är kanske inget knep mot baksmälla utan mer efterbehandling.

2. Sulo äter ekologiskt odlad mat. Väljer du ekologiskt någon gång? Varför/varför inte?
Ja, så ofta jag kan väljer jag ekologiskt. Men produkten får inte smaka eller se sämre ut. Och ibland är det fortfarande orimligt dyrt. Allt finns ju inte heller som ekologiskt alternativ.

3. Sulo har satt musik till Ernst Brunners dikter. Det har blivit rockigt och souligt och bluesigt. Har du någon favoritpoet?
Jag är jättedålig på att läsa poesi. Jag har ingen favoritpoet tror jag. Däremot fler dikter som jag gillar (t.ex. "Döden tänkte jag mig så" av Bo Setterlind).

4. Ibland gör jag intervjuer här i Kulturbloggen. Vem vill du att jag ska försöka intervjua?
Jag skulle gärna läsa en intervju med min favorit Jonas Karlsson! :)

1 kommentar:

  1. Tänk jag har missat att en ny kulturfyra kommit ut.
    Vill gärna veta mer om dig så Du är utmanad: http://annbookworm.wordpress.com/2008/11/28/oviktigt-vetande-om-mig/
    //Ann

    SvaraRadera