onsdag 5 november 2008

Inspirationsbok



Jag är är en sådan person som ständigt river ur saker ur tidningar - fina bilder, recept och annat som jag blir inspirerad av. Alla dessa små lappar har en tendens att flyta omkring i vårt hem och ofta har jag ingen aning om var de är när jag behöver dem. Sedan tidigar har jag en bok där jag tejpar in recept. Nu har jag även gjort slag i saken och förvandlat en fin skrivbok, som min syster har piffat, till en inspirationsbok där alla andra lappar ska klistras in. För att hitta lite lättare har jag delat in boken hem och inredning, blommor, barn, jul samt fest och dukning och markerat de olika ämnena med "tummar". Jag känner mig riktigt nöjd. Nu återstår det bara att se hur länge ordningen håller ;)

2 kommentarer:

  1. Vad fint. Vilken bra idé! Recept har jag en fin bok till men urrivna sidor ur inredningstidnigar och annat har jag smällt in i en ful pärm som de ralar ur eftersom jag rivit ur sidorna. Nu sitter hålen lite här och där och går lätt sönder. En sån bok som din vore jättebra :)

    SvaraRadera