tisdag 11 november 2008

Hemmafix

I helgen fixades det lite här hemma. En del sådan där projekt som avstannat och som aldrig verkar bli klara.

Min fåtöljomklädning är ett sådan projekt. Jag började med det när vi flyttade hir för ... hrm ... snart två år sedan. Men det blev inte så bra och istället satte jag fast tyget hjälpligt med säkerhetsnålar och så har det varit sedan dess. Men i helgen tog jag äntligen tag i det, struntade i att det inte blev helt perfekt utan skarvade lite här och där. Om man inte tittar för noga så ser det helt OK ut. Tyget gillar jag skarpt. Det är från IKEA och jag har det på en stol också.









I våras (nja, eller kanske till och med i vintras) målade vi om köket från gulflammigt till vitt med gröna detaljer. Men, se, det blev inte heller helt klart. Det saknades något att ha på väggen ovanför köksbordet och så ville jag ha snygga höga krukor i fönstret. Nu har både de sakerna också kommit på plats.



Tavlan kommer från Keep Calm Gallery. Färgåtegivningen på detta foto är inte det bästa. Den har en ganska klar grön färg och jag tyckte det var kul i ett grönt kök.










Lite nya blommor i krukorna utanför ytterdörren kom också på plats.












Och dessutom storstädade vi och bakade bullar. För när allt var fixat och färdigt på söndageftermiddagen så kom flera av våra gamla korridorskamrater för att återuppleva den gamla korridorstraditionen med gemensamt söndagsfika. Mycket trevligt!

3 kommentarer:

  1. Vad mysigt det låter! Och vad fint det blev.
    Men hur långa helger har ni egentligen?
    Tycker att ni verkade hinna med hur mycket som helst! :)

    SvaraRadera
  2. Den tavlan gillade jag verkligen!

    SvaraRadera
  3. Det borde väl du veta som har tre barn, hur supereffektiv man blir när man har en stund över ;)

    SvaraRadera