onsdag 26 november 2008

Kulturfyran kom två gånger denna vecka - både i torsdags och i lördags. Den första fick bakläxa av läsarna och ersattes med den om kärlek. Men jag svara på den här också:


"Kanske har ni sett att Kulturblogg Award har instiftats, för att lyfta fram alla dessa bra bloggar med kulturinriktning som finns. (Ja, jag vet, Kulturfyran hade ju flyttat till onsdagar och det är torsdag när jag postar denna. Men det var bara så mycket och så rörigt igår.)
Åter till Kulturblogg Award: Det är jättekul för vi har redan fått många förslag på nomineringar och några sponsorer. Nu tänkte jag ni skulle få ge tips:"


1. Vilken blogg med kulturinriktning vill du rekommendera?
Nu ligger *Malin* lite lågt, men hon lyckades aktivera halva bokbloggsvärlden med sina bokfemmor och det kan väl vara värt ett pris?

2. Vad tycker du, förutom äran, är ett bra men inte för dyrt pris för en bra kulturblogg?
Presentkort på en bokhandel kanske? Eller på Ticnet så att man kan gå och se en valfri teaterföreställning?

3. Vad är det som gör att du återkommer till en blogg?
Att den är välskriven och gärna rolig! Att jag hittar lästips. Och jag gillar dem som uppdaterar ofta :)

4. Hur många timmar per dag ägnar du dig åt bloggar och bloggande och hur många timmar ägnar du dig åt kultur utanför datorn (läsa böcker, skriva, se film, teater, måla med mera)?
Som nybliven mamma ligger allt sådant på sparlåga, men jag försöker få en timme om dagen när lilltjejen sover för att blogga och läsa bloggar. Sedan läser jag böcker eller ser på film när vi ammar. Det kan kanske bli sammanlagt ett par timmar. Bio kommer jag iväg på ibland om det är barnvagnsbio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar