måndag 9 februari 2009

Dubbelsnabb helg

Oj, vad helgerna går fort- även när man är föräldraledig. Nu har jag vinkat av syrran vid tåget för den här gången. Hon kom ju redan i torsdags men dagarna går snabbt när man har besök.

Så helg och besök blir liksom en dubbelsnabb helg på något vis.

Men vi hann ju umgås och prata i alla fall och det är ju det viktigaste. På torsdagen när hon kom tittade vi lite på Lund - lunchade, pratade och hade trevligt. Dagen efter vässade vi shoppingarmbågarna och åkte till Malmö. Men vi var ganska blygsamma i vårt shoppande ändå. Jag kom hem med ett par saker till lilltjejen och syrran fyndade ett mysigt nattlinne hos Gudrun (som också gav bort tulpaner till sina kunder - trevligt!).

Lördagen blev tyvärr inte så rolig som det var tänkt då både jag och maken vaknade och kände oss krassliga. Influensan har skördat flera offer på makens jobb, så det var inte helt oväntat. Själv hade jag en migrän från helvetet. Usch. Så det blev ingen utflykt och heller ingen trevlig kyndelsmässofest på kvälen. Trist. Syrran är som tur är en sådan där trevlig gäst som kan roa sig själv, så det gick ganska bra ändå. Men melodifestivalslördag i soffan kändes som ett nerköp istället för plockmat och grågroggar med goda vänner.

Men på söndagen blev det en lite tur ut i bokskogen i alla fall. Men först hängde vi en bra stund på ett inte så jättetrevligt köpcentra för att skaffa en ny bilbarnstol. Syrran fick hänga med och det var kanske inte den roligaste utflykten, men babyprylsaffären ligger på samma ställe som en av hennes (och vår mammas) favoritaffärer. En stunds frossande där och hon var glad igen!

Men i morse var det alltså redan dags att säga hej då. Tack för ett trevlig besök - vi ses i påsk!

1 kommentar:

  1. Tack för en trevlig helg. Jag tyckte att det var helt ok med en lungn lördag.
    Pussa på T från mig.kram

    SvaraRadera