tisdag 3 februari 2009

Jakten på den perfekta garderoben - organisera

Så kom jag iväg till IKEA för att fixa de där sista små sakerna för att kunna organisera upp garderoben. Nu är det klart. Ser det inte ganska snyggt och prydligt ut, så säg? ;)

(har ingen före-bild, men jag garanterar att det inte såg ut så här)

Nu måste jag i ärlighetens namn erkänna att jag inte har alla mina kläder i den här garderoben. Förutom underklädesbyrån finns det en hylla med stickade tröjor och två lådor med vantar, mössor, sjalar och sånt i en annan garderob (maken behövde ju inte en hel för sig själv). Ytterkläder, festklänningar, skor och väskor bor i klädkammaren. Men alla de ställena är också städade och ganska så prydliga.

Förutom de kjolgalgar och förvaringsboxar som fick följa med mig hem igår finns det ju andra smarta saker på IKEA.



En fiffig scarfsförvaring till exempel. Skoförvaringen hade jag sedan tidigare, men den är jättebra. Skärphängaren är dock inte IKEA:s. Den tror jag att jag har hittat på Åhléns.
Nu ska man bara hålla ordningen också ...

3 kommentarer:

  1. Jisses nu blir jag ju inspirerad...så underbart att kunna se vad som gömmer sig i garderoben... Känner igen det där att männen inte behöver hela sin garderog, i detta fallet har väl jag tre och maken en :D

    SvaraRadera
  2. åh vad duktig du är, det där skulle verkligen behövas här hemma! kaos är bara förnamnet...

    SvaraRadera
  3. Vad duktigt du Feng Shuiat!
    Ser ju ut som värsta heminredningsreportaget! :)

    SvaraRadera