torsdag 26 februari 2009

Pocket & trix - svaret på frågorna

Till min hemliga Pocket & trix-vän. Här kommer svaren på frågorna:


Allmänna frågor om böcker:
Vilken genre tycker du bäst om? Jag är all-läsare, men läser nog mest samtida svenskt och olika deckare.
Finns det någon genre som du ännu inte testat men som du gärna skulle ge dig på? Nja, kan inte komma på någon nu.
Finns det någon genre som du undviker på liv och död och alltså inte vill få böcker ur? Skräck och sci-fi.
Har du någon favoritförfattare - och saknar du något ur dennes produktion? Jag gillar Arto Paasilinna, men av honom har jag nog allt. Joyce Carol Oates och John Irving är andra favoriter och där tror jag inte att jag har alla, men nästan.
Har du någon författare som du är nyfiken på och gärna vill testa? Ingen jag kan komma på tyvärr ...
Någon författare som du verkligen avskyr och inte alls vill läsa? Jan Guillou kanske ...
Har du någon lista publicerad någonstans över vilka böcker som du redan äger, månntro? Nej, men det finna en lista på sådant jag läst under 2008 och 2009 i vänsterkanten på bloggen. Och jag har många av de böcker jag har läst.
Läser du andra språk än svenska? Engelska går bra.


Särskilt för Pocket&Trix:
Te- eller kaffedrickare? Både och!
Någon speciell sort som du gillar mer än andra? Nej, men jag tyckrer inte om rött te eller saker som är smaksatta med apelsin.
Äter du godis? Oh ja!
Vilken sorts godis föredrar du? Nästan allt. Inte marmeladgodis. Saltlakrits och choklad är alltid bra (men inte apelsinchoklad).
Är naturgodis sådant som du gillar? Ja, det är OK.
Är du allergisk mot något? Nej.
Har du någon pysslig hobby? Tja, jag är lite pyssligt överlag så där tror jag. Jag gillar fina papper och sånt.
Sportar du? Nej.
Gillar du film - i så fall vilken slags film? Drama och romantiska komedier.
Favoritfärg? Brunt, turkost.
Stjärntecken? Skorpion.
Favoritdjur? Katt.
Annat? Gillar ekologiskt. Har inget emot begangande böcker. Tycker att det ska bli jättekul med Pocket & Trix :)

2 kommentarer:

  1. Din hemliga bokvän noterar att vi verkar ha ungefär samma smak... :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Så trevligt att du titade in :)

    SvaraRadera