tisdag 17 februari 2009

Mitt 2008 i bilder

Det är kanske för sent att göra ett bokslut för 2008, men när jag såg den här idén hos Soffispot blev jag sugen på att göra likadant:

Januari

Då åkte vi till Florida på semester och bröllopsresa i efterskott. En av de bästa upplevelserna var dagen i nationalparken Everglades där det kryllade av alligatorer. Det var inför den resan vi skaffade kameran som de flesta bilderna i detta inlägg är tagna med.

Februari

I februari fick vi se vår bebis för första gången och det var först då det började kännas verkligt att vi skulle bli föräldrar.

Mars

Vårvintern i mars bjöd på många fina dagar. Påsken tillbringade vi med makens föräldrar, syster och syskonbarn. Det var hos hans pappa som jag tog den här bilden på katten som poserar så snyggt i stalldörren.

April

April betyder vår och i Lund är den starkaste vårsymbolen magnolian. Hela staden väntar med spänning på om de ska hinna slå ut vid universitetsplatsen lagom tills det är dags för studensångarna. I april hade vi besök av vännen från Jönköping, var på teater i Stockholm, gick profylaxkurs, spanade på vitsippor och hade grillpremiär.

Maj

Bebisens ankomst började nämra sig. Min mamma kom på besök för att kolla in min stora mage. Vi pratade mycket om att få och ha barn. Och vi åkte på utflykt till Louisisana en varm och vacker vårdag.

Juni

Vår underbara dotter kom! Om det hände något annat den månaden så minns jag inte det :)

Juli

På den är platsen exakt ett år tidigare gifte vi oss. Ett år senare är vi tillbaka som en familj.

Augusti

I augusti hade vi många besökare. Mina föräldrar, min syster, flera vänner, som t.ex. de goda vännerna från Danmark. Vi visade så klart stolt upp vår lilla tjej för alla.

September

Maken hade semester och hela familjen vandrade Skåneleden i ett par dagar. Vi höll även inflyttningsfest för lilltjejen och åkte hem till mina föräldrar för att träffa släkt och vänner "norröver" och ha ett motsvarande kalas där.

Oktober

En lugn månad och en favoritårstid för mig här i Lund. De vackra höstfärgerna här fångade mot barnvagnens regnskydd.

November

I november tillbringade vi en vacker vintervecka i Västmanland och Stockholm för att träffa familj, vänner och för att gå på bröllopsfest.

December

Första julen som en liten familj. Mysigt!

5 kommentarer:

  1. ja det var verkligen en bra idé! vad fint!

    SvaraRadera
  2. Vilket fantastiskt år!

    SvaraRadera
  3. Jätte fint! Så mycket det händer under ett år...

    SvaraRadera
  4. Vilken trevlig lista.
    Kul också för Lilla T att läsa när hon blir större.

    SvaraRadera