torsdag 26 februari 2009

Jakten på den perfekta garderoben - komplettering

Nu har det blivit dags för den roliga delen av garderobsprojektet - att shoppa! Eller jag menar komplettera min garderob ;)
Fast det var ganska skoj att sortera och rensa också.

Men nu har jag konsulterat boken igen och kommit fram till att jag behöver följade:
  • ett par riktigt snygga och välsittande jeans
  • en tunn kofta (vit eller svart - eller kanske både och) alt. tunnstickad v-ringad tröja
  • en klassisk "skräddad" vit skjorta
  • ett par svarta "finbyxor"
  • en vardagskjol (jag tänker jeanskjol)
  • en pyjamas
  • riktigt bra bh:ar (svart och vit, ev. hudfärgad också men det är så fult. I vilket fall som helst får det vänta tills lilltjejen slutat amma)
  • vårjacka (boken rekommenderar klassiska plagg som t.ex trenchcoat. Kanske en röd så att det piggar upp lite?)
  • "bas-tröjor" och/eller linnen som inte är helt urtvättade
  • den perfekta "lilla svarta" klänningen.

Dessutom några saker som inte boken dikterar t.ex. långa strumpor till stövlar (alltså inte sådana där som sticker upp utan bara så långa att det inte blir kallt med dragkedjan mot benet), en ny baddräkt och träningsbyxor. Jag behöver också skidbyxor, underställ och handskar inför Åre-resan.

Till hösten vill jag skaffa snygg svart kappa och så småningom skulle jag vilja hitta en riktigt snygg kostym - lite businessaktigt så där ;) - och så drömmer jag om en äkta oljerock från Barbour och söta röda trätofflor från Swedish Hasbeens.

Tur att jag fick lite lön retroaktivt den här månaden :)

4 kommentarer:

  1. Låter underbart. Jag borde nog också göra ett ryck...

    SvaraRadera
  2. Jag såg boken på rean. Den kanske är värd att inhandla då?

    SvaraRadera
  3. Tja, men man kommer ganska långt med lite vanligt sunt förnuft också.

    SvaraRadera