tisdag 17 februari 2009

Sånt man inte behöver

Ibland kommer man hem med saker som man egentligen inte behöver alls, men som är för söta för att avstå.

En sådan sak var den här burken med kalaskakor. Hur kakorna smakar? Det har jag ingen aning om, men förpackningen är ju så himla fin.

Påsen med alla stolar på har jag egentligen inte heller någon plan för, men jag gillar den skarpt!

Äppelburken tittade mamma och jag på när hon var på besök - de påminner om burkar som farmor hade i vår stuga i fjällen när jag var liten. Men de burkarna hade gula lock och något anant mönster,men var liksom samma stil. Jag minns att det ofta fanns mandelkubb i en av de större. Men då (när mamma och jag tittade på dem) hade jag inte kommit på vad den behövdes till. Nu däremot vet jag att jag ska ha ströbröd i den för den nuvarande ströbrödsburken ska omplaceras. Och vips, så behövde jag helt plötsligt en burk med äpplen på.

Samtliga saker är från Lagerhaus.

3 kommentarer:

  1. Den där äppelburken har jag också tittat på! Visst finns det en grön med päron på också? Min mamma hade också en liknande burk med tvättmedel i...

    SvaraRadera
  2. Ja, det fanns päronburkar med. Väldigt söta de också.

    SvaraRadera
  3. Klart att du behövde de grejorna! ;)

    SvaraRadera