torsdag 4 december 2008

Kulturfyra: om Robyn och TV-spel

Torsdag och Kulturfyra igen:

"Jag såg att Robyn nominerats för en Grammy. I mina ögon visar Robyn lite vägen för vart Sverige måste gå. Sverige är en världsnation i att skapa musik av olika slag. Också inom tv-spel och spelutveckling ligger vi långt framme. Jag börjar veckans kulturfyra därifrån."

1. Robyn är nominerad i kategorin Bästa elektroniska/dansalbum som Robyn och konkurrerar med Brazilian Girls (”New York City”), Daft Punk (”Alive 2007″), Cyndi Lauper (”Bring ya to the brink”, Kylie Minogue (”X”) och Moby (”Last night”). Vem vinner?

Oj, detta är inte min genre. Kanske Moby.

2. Vilken kategorin musik gillar du bäst?
Pop, soul

3. Tv-spel och data-spel: Minns du det första spelet du spelade?
Vi hade någon konstig låda som man kopplade till TV:n och så spelade man tennis mot varandra tror jag. Det första dataspelet var nog PacMan på brorsans Commodore 64.

4. Spelar du mycket?
Nope

1 kommentar:

  1. Spelade också tennis på TV:n ett litet tag under tidiga tonåren, men kommer inte ihåg det tekniska att det var en dosa som kopplades till tv:n *S*. Spelar aldrig TV-spel, håller mig till patiens och numera någon gång just det (solitair) i mobilen när jag behöver fördriva tiden.

    SvaraRadera