måndag 8 december 2008

Mer pyssel

För drygt ett år sedan köpte jag ett färdigt kit på Panduro. Tanke var att jag skulle pyssla mig ett par handledsvärmare. Jag kämpade på vid ett par tillfällen på pysseljuntan, men eftersom jag är riktigt usel på att brodera så gick det segt. Sedan blev det vår och sommar. Men nu är de faktiskt färdiga!
Kommer jag att använda dem? Troligen inte.

Bortsett från att det kan vara världshistoriens sämst utförda broderiarbete så är de aningen för guldiga min smak. Dessutom inte så praktiskt med ullvärmare just nu när jag håller på att byta blöjor, plaska med vatten och torka bebiskräk flera gånger om dagen.
Men jag gjorde klart dem! :)
Det är ändå det som räknas när man är expert på oavslutade projekt.
Och lite snabbare än mitt fåtöljprojekt.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker de är jättesnygga!
    Det ska ju synas att de är hemmagjorda;-)

    SvaraRadera
  2. Jag behöver lite hjälp med Isländsk översättning.
    Prjonid munstur 2 (Sticka mönster 2) og takid úr eins og sýnt er á teikninggunni (beskrivning).
    Jag hittar inte riktigt orden, eller så är det 57 ord att välja på...

    Heklid yfir 1 L í adra (isländskt d) hverja L.
    Virka över 1 rm i .... ..... rm. (rm = rät maska)

    Det är klurigt ibland men nu är det bara oket och framkanten med knappar kvar. Egentligen kan jag nog bara göra som jag tror, men det är kul att veta vad det står i mönstret så jag inte missar något viktigt!

    SvaraRadera