fredag 6 januari 2012

Om 2011

Samma lista som 2010, men med nya svar:

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Jag blev tvåbarnsmor ;)
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag gav inget riktigt nyårslöfte, men har försökt att göra en rolig sak i månaden.
3. Fick någon du känner barn?
Ja, flera vänner fick barn under året.
4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, inte riktigt nära.
5. Vilka länder besökte du?
Sverige och Danmark.
6. Är det något du saknade 2011 som du vill ha 2012?
Sovmorgnar och lästid.
7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
När lille N föddes den 27 mars.
8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Att få bli mamma till lilla N.
9. Vilket var ditt största misstag?
Troligen att jag har en tendens att älta saker lite för mycket.
10. Vilket var ditt bästa inköp?
Kommer inte på något speciellt.
11. Vad spenderade du mest pengar på?
På fika kanske ;)
12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Omtanke från vänner. Lilla T:s alla små kluriga betraktelser. Och en omtänksam spontanpresent från maken. (Ja, och så det här förstås!)
13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag blev riktigt sjuk efter att lille N fötts då jag fick en infektion och hela december har varit en enda lång dunderförkylning.
14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2011?
Inga speciella.
15. Mådde du bättre eller sämre under 2011 än vad du gjort tidigare år?
Lite bättre än 2010, men inget toppenår.
16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Maken kanske ;)
17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
TV-tittande.
18. Hur var din julafton?
Bara fin. Traditionell. Lugn. Lite snuvig.
19. Blev du kär?
I lille N förstås! I lilla T om och om igen. Och i maken, inte att förglömma.
20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Downton Abbey var strålande bra.
21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Jag tror att jag har svårt att riktigt hata någon person. Det finns saker och tillstånd jag kan hata.
22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Jag tror det får bli The Hunger Games-triologin som tar topp-placeringen.
23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Jag gjorde inga upptäckte alls. Jag lyssnar väldigt lite på musik.
24. Önskade du dig något som du fick?
När man får ett frisk och fint barn finns det inte mycket mer man kan önska sig.
25. Önskade du dig något som du inte fick?
Ja, tyvärr.
26. Vilken var årets bästa film?
The Kings Speech.
27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Blev uppvaktad på morgonen av familjen. Åt lite tårta. Annars var det som en helt vanlig dag.
28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Vännerna så klar (i den mån vi lyckades få till en träff) och familjen när jag fick en chans att träffa dem som inte bor nära.
29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Jeans och tröja. I början av året var det mammajeans och mammatröja. Sedan jeans och amningströja, så jag har ju varierat mig lite ;)
30. Vad fick dig att må bra?
Mina barn och min man.
31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Öööhh ... det här har jag inte riktigt haft fokus på på väldigt länge ...
32. Vem saknade du?
Det låter lite konstigt kanske, men ibland kunde jag känna att jag saknade mig själv ...
33. Vilken var din bästa månad?
Juli - sommar, semester, träffa vänner, göra roliga saker. Härligt.
34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Jag skulle vilja vara en bättre och mer tålmodig mamma.
35. Hur kommer 2012 att skilja sig från 2011?
Mer jobb än förra året. Tillbaka vid skrivbordet om bara 12 dagar. Efter sommaren ska lille N börja i förskola. Maken och jag kommer att jobba båda två och vi kommer att hämta och lämna två barn på dagis.

2 kommentarer: