onsdag 5 januari 2011

Boklista

En boklista som jag hittade hos Bloggbohemen.

Årets favoritförfattare: Charlaine Harris (i alla fall om man ser till antalet lästa titlar)
Årets svenska deckarförfattare: Kristina Ohlsson
Årets utländska deckarförfattare: Arnaldur Indridason - alltid ;)
Årets ungdomsbok: The Vampire Diaries (Uppvaknandet och Kampen) - L.J. Smith (den enda tror jag)
Årets tantbok: Potensgivarna - Karin Brunk Holmqvist
Årets HBT: Udda - Sara Lövestam
Årets semesterbok: Kunzelmann och Kunzelmann - Carl-Johan Vallgren
Årets mest snabblästa: En dag till skänks - Anna Gavalda
Årets ljudbok: -
Årets tragikomiska: Borta bäst - Sara Kadefors
Årets feel-good: Vickis vintagebutik - Isabel Wolff
Årets ångest: Ur vulkanens mun - Helena von Zweigbergk
Årets tegelsten: Gör vad ni vill med mig - Joyce Carol Oates
Årets oavslutade projekt: -
Årets novellsamling: -
Årets facklitteratur: Barskrapad - Barbara Ehrenreich
Årets bästa: Boktjuven - Markus Zusak
Årets första: Den väntade - Kathleen McGowan
Årets positiva överraskning: Maskarna på Carmine Street - Håkan Nesser
Årets sämsta: De dödas bok - Patricia Cornwell
Årets sista: Stolthet och fördom och zombier - Jane Austen och Seth Grahame-Smith
Årets negativa överraskning: När barnet lagt sig - Michael Nyqvist

2 kommentarer:

  1. Kul att du gillade min lista!

    Ur vulkanens mun - verkligen ångest! Hade klump i magen flera dagar efter. Gjorde ett försök med Zweigbergks Tusen skärvor tillit under året, men var tvungen att avsluta läsningen på grund av mera ångest. Hon är otäckt träffsäker.

    SvaraRadera
  2. Den har jag inte heller vågar mig på.

    SvaraRadera