onsdag 19 januari 2011

Längtar bort (eller tillbaka)

Känner mig gammal och trött idag. Promenerade Sandgatan, förbi AF och ner mot stan via Kungsgatan och fick för en liten stund lust att byta mitt liv som gift, snart tvåbarnsmor med fast jobb, bostadsrätt och pensionssparande mot den relativt bekymerslösa tillvaron som student.

Jag inser att jag minns detta genom rosatonade glasögon, men tänk att kunna sitta en hel eftermiddag med afternoon tea på café Sandkakan. Eller tentaplugga i grupp på Tua. Eller försöka verka svår på Ariman ...

4 kommentarer:

  1. Att vara student OCH mamma kan jag iallafall inte rekommendera... Jag tycker inte det är det minsta roligt att plugga, faktiskt. Men det måste göras. Tror jag...

    SvaraRadera
  2. Mina minnen handlade ju mest om fika inser jag nu;) Jsg har förträngt tentaångest, snabbnudel-diet och andra mindre charmiga delar av studentlivet. Jag tyckte iofs att det var kul att plugga, men det var ju kanske till viss del för att det var det enda jag skulle göra då. Jag är full av beundran för dem som pluggar och har familj!

    SvaraRadera
  3. Fast all tentaångest och att vara fattig student saknar i alla fall inte jag!

    SvaraRadera
  4. Nej, de bitarna glömmer man lätt när man blir nostalgisk.

    SvaraRadera