måndag 3 januari 2011

Magstatus

Nytagen magbild från stugan i Åre. Man är inte särskilt snygg i underställ, men magen syns i alla fall bra. Den börjar bli riktigt stor nu, men så är det ju också slutet av 6:e månaden nu. Eller är det
början av 7:e ...

Några små gravidkrämpor har jag förstås, men inte mer än jag står ut.

Ett par veckor innan jul var jag på kontroll på MVC och allt verkade bra. Starka hjärtljud från bebisen och bra "kurva" på magen. Mina värden var bra, men lite lågt järnvärde. Jag har dock inte vågat mig på järntabletterna än för jag har lite dåliga erfarenheter från förra graviditeten.

I slutet av veckan ska jag på en andra glukosbelastning och jag har redan inbokade tiden på MVC varannan vecka under resterande tiden av graviditeten.

8 kommentarer:

  1. Ja, nu syns det, kul! Jag fick börja med järntabletterna redan efter inskrivningen så jag har inte riktigt haft något val. Men jag har vant mig med tiden. Ibland brukar jag dock ta dem varannan dag. Har ofta tagit dem på kvällen men ibland gör de mig illamående så då är i samband med lunchen bättre. Jag tror bara jag tog glukostestet en gång?

    SvaraRadera
  2. Verkligen en jättetjusig profil. När jag var gravid med mina äldsta barn fick man inte visa magen utan den skulle döljas bakom en "mammaklänning" - en sorts tunika med massor av tyg...

    Tur att tiderna förändrats till det bättre! Skönt att allting är bra med bebisen i denna vackra mage!
    Ha det gott och kram från Ingrid

    SvaraRadera
  3. Tjusigt! Håller med om att det inte är alltid man vill visa upp sig i underställ men med en så snygg mage så...

    SvaraRadera
  4. Anna - man får det tivelaktiga nöjet att göra två glukosbelastningar om det finns anlag för diabetes i släkten.

    Musikanta och Lina - tackar! :)

    SvaraRadera
  5. Vad fin den är magen!!
    Och jag hoppas järntabletter och glukostest går bra.

    SvaraRadera
  6. jag tycker din mage är jättefin!!!

    Har du prövat den där drycken Blutsaft som finns istället som ska hjälpa järnvärdet. Brukar finnas på t ex ICA. Ska tydligen vara mer skonsamt.

    SvaraRadera
  7. Tack. Ja, jag testar Blutsaft just nu. Hoppas det ger effekt.

    SvaraRadera