måndag 3 januari 2011

Smitning

Nu ikväll smet jag iväg från nattningen. Lilla T är, som jag tidigare berättat, enormt mammig och pappa får inte natta henne på några villkor. Det är jobbigt för alla inblandade. Så vi tänkte testa att helt enkelt bara erbjuda pappa som alternativ - då brukar det gå bra.

Så när det började närma sig nattningstid (inte för nära), så gick jag iväg. Jag tog mig till det lilla badhuset som ligger i vårt kvarter och simmade några längder. Någon maratonsimning blev det inte precis, men 20 längder var ganska lagom för bebismagen, min otränade kropp och den konstanta gravidnästäppan.

Det var inte något nyårslöfte, men båda sakerna (smitningen och simningen) kan vara en del i en slags plan för mer "egentid" och laddning av batterier inför bebisens ankomst.

Nattningen hade gått bra. Ja, eller allt utom tandborsningen, men den brukar jag inte lyckas särskilt bra med heller. Det är verkligen inte populärt.

3 kommentarer:

  1. Skönt med egentid! Och bra att nattningen går bra med pappa. Tandborstningen hos oss går fatkist riktigt bra. Numera vill E ofta borsta tänderna även när det inte alls är dags... ;-) Vet inte om det är Bamse-tandborsten från Sverige eller om det är Thomaståget-tandkrämen här som lockar mest...?

    SvaraRadera
  2. Saltis - skönt att tandborstningen funkar bra för er. Det är kämpigt när det inte gör det - det är ju något man inte kan kompromissa.

    SvaraRadera