söndag 19 december 2010

Mammagris

Lilla T är enormt mammig nu en period igen.

Jobbigt för pappa som får höra "du får inte vara här" ofta och som känner att han inte duger.

Jobbigt för mamma som har ett litet plåster på sig hela tiden och får sköta det mesta av praktiska bestyr som blöjbyte, tandborstning och nattning. Dessutom är det svårt att äta, för lilla T:s nya grej är att sitta nära, nära vid matbordet (för att hon inte får sitta i mitt knä när vi äter) och gärna hålla i eller hänga på den av mina armar som är närmast.

2 kommentarer:

  1. åååå vännen, Jag lider med er. Been there, done that got hte f-ing t-shirt. flera gånger om dessutom. Skiiiitjobbigt för ALLA. Tyvärr har jag inget råd. Mer än att ibland bara TA dig lite tid utan Lilla T. Man måste få andas ibland annars blir man ingen bra mamma. Men jag vet det är svårare än man tror....
    Ja hoppas det kanske går över under julledigheten när ni verkligen får mer tid ihop. Ibland kan det hjälpa.
    kramar!1!

    SvaraRadera
  2. Hon tankar nog mamma innan mamma blir upptagen av en liten konkurrent ... ;-) Kanske läge för dig att bege dig hemifrån en kväll vid nattningsdags? Det har funkat hemma hos oss. Pappa kan natta utan konkurrens en kväll, och du får pusta lite.

    SvaraRadera