onsdag 1 december 2010

Dag 15 - Mina drömmar

Ja, oj! Detta var ännu ett stort ämne. Men just nu känns inte mina drömmar så stora - jag drömmer mest om att få sova en hel natt, att få mer tid att läsa och om kläder som inte klämmer åt om magen.

I praktiken - alltså när jag faktiskt drömmer om nätterna - så drömmer jag just nu ganska oroliga, stressiga drömmar om väldigt märkliga saker.

Men det är klart - i ett större perspektiv drömmer jag om andra saker. Upplevelser. Resor. Att bo utomlands ett tag. Att våga starta eget någon dag. Ibland drömmer jag om att byta inriktning på jobbet helt och börja arbeta med något mer praktiskt och kreativt. Att inte behöva jobba för att försörja mig, utan av lust.

Sådana små enkla saker ni vet ;)

3 kommentarer:

  1. Låter som väldigt vanliga drömmar som du säkert delar med många! :-)
    Jag tror att vi behöver de här drlmmarna också. För vad vore livet utan drömmar...?
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag har inte börjat drömma om bebisen eller förlossningen än. Fast man kanske inte gör det? Gjorde du det när du väntade T?

    SvaraRadera
  3. Saltis - ja, de är väl inte unika, men så får det vara. Kram!

    Anna - nej, det kan jag inte minnas att jag drömde speciellt mycket om.

    SvaraRadera