torsdag 23 december 2010

Julledigt

Ja, så är det alltså redan den 23:e december. Familjen ligger och sover, men jag vaknade tidigt och kunde inte somna om. Typiskt när man väl får sova! Till det tidiga uppvaknandet bidrog väl också gravid-nödigheten, snöplogen och den "vänlige" granne som bestämde sig för att sopa trappan kvart över sju så att det tjongade i metallräcket. Inte alla som är lediga idag tydligen ...

Slutspurten på jobbet blir som den alltid blir. Man hinner aldrig så mycket som man tror att man ska hinna, men jag tror att jag fick iväg det viktigaste i alla fall.

I tisdags hade vi julfest på jobbet och det var väldigt trevlig. Väldigt god julinspirerad buffé och underhållning av såväl talangfulla kollegor, en trollkarl och ett riktigt bra band.

Jag hade hoppats på att kunna vara ledig även igår, men ett felaktigt provtryck som kom i sista minuten på tisdagseftermiddagen ställde till den planen. Så det blev några jobbtimmar igår också. Men jag stämplade ut lite tidigare och eftersom maken skulle hämta lilla T, så kunde jag smyga till mig lite tid med en tidning, en latte och en enorm portion italiensk glass. Men när jag kom hem igår surrade det ganska bra i huvudet fortfarande och jag kom på några oavlutade trådar på jobbet. Men snart har jag nog varavat ner och kan koppla av.

Idag blir det nog en tur till badhuset med lilla T och kanske lite småfix. Snön har fallit ihärdigt hela natten och det snöar fortfarande, så vi får väl se om vi lyckas ta oss ut till svärfar på landet imorgon för att fira jul.

4 kommentarer:

  1. Vad mysigt med jul på landet. Hopaps att ni får det riktigt härligt. God jul!

    SvaraRadera
  2. Visst är det väl härligt med grannar som väsnas i ottan. "Nu är jag vaken, och då är väl alla andra det också......eller?" ;) God vit Jul :)

    SvaraRadera
  3. Mysigt!
    Fast det där med att sopa trappen tidigt en vanlig vardag måste man nog förlåta. han/hon kanske var tvungen för att kunna komma ut till jobbet???
    Här är det vanlig dag. Fast jag tänker bara jobba halvdag idag. Sedan ska det fixas lite hemma (läs: städas!) för det har vi inte hunnit innan.
    Stor kram och mys på ordentligt nu!

    SvaraRadera
  4. Evasleva - det blev härlig! God fortsättning!

    Ylva - ja, det är inte alltid man är riktigt överens med sina grannar om när det är lämpligt att göra saker. Samma grannar som klagar på tonårskillen som spelar musik kl. 22 kan utan problem väsnas själva sex på morgonen - för oss är båda alternativen dåliga om det innebär att de väcker vår lilla tjej. Å andra sidan ska vi snart "ge igen" med ett spädbarn ;)

    Saltis - jo, jag vet att det var en vanlig dag. Men vi har en märklig trappa som ger resonas i hela huset när någon "slår i" räcket och det finns mer eller mindre varsamma sätt att sopa på ;)
    Hoppas ni haft det bra i jul. Kram!

    SvaraRadera