torsdag 16 december 2010

Dag 29 - Mina ambitioner

Det var ju absolut min ambition att skriva det här inlägget igår, men tiden sprang ifrån mig.

Förr handlade mina ambitioner mest om studier och jobb, men sedan jag fick familj har det lagts åt sidan.

Att skaffa familj var ingen ambition, utan snarare en önskan (som lyckligtvis slagit in).

Men nya ambitioner hänger nog mer ihop med att hitta den där berömda balansen - mellan jobb och familj, mellan vila och upplevelser, mellan stort och smått.

Och att ge lilla T och den väntade bebisen allt de behöver för att bli harmoniska och empatiska individer.

2 kommentarer:

  1. "Men nya ambitioner hänger nog mer ihop med att hitta den där berömda balansen - mellan jobb och familj, mellan vila och upplevelser, mellan stort och smått."

    Och det är ingen dålig ambition!

    SvaraRadera