måndag 13 december 2010

Lucia

Nu har jag varit och tittat på ett mycket sött luciatåg på lilla T:s dagis. Det var bara barnen på syskonavdelningen som gick i tåget, men våra småttingar fick vara luciaklädda och sjunga med om de ville. Lilla T var världens sötaste pepparkakslucia och i morse övade hon på sin alldeles egna version av luciasången: "Sankta Lucia, trippar över trollebron, har du någon ull?"

Nu ska jag jobba lite innan det är dags att hämta den där pepparkakslucian för ett tandläkarbesök. Skönt att jobba hemma en sådan här dag, speciellt så jag fortfarande är lite skakig efter helgens läskiga bacill.

8 kommentarer:

  1. Åh! Jag är lite ledsen att jag inte får se lilla L som tomte på öppna förskolans luciafirande idag.
    Men jag fick se högstadieelevernas mindre söta och mindre njutbara luciatåg som än dock gav lite julkänsla :)
    Skönt att du mår bättre nu!

    SvaraRadera
  2. Åååå hahahahaa! vad SÖTT med hennes lilla Luciasång!!! :-D

    SvaraRadera
  3. Vilken bra Luciasång!
    Du får krya på dig :-)

    SvaraRadera
  4. Jag är avundsjuk!!! Jag vill också titta på mysiga Luciatåg, helst med små söta Lucior som din T. =)

    SvaraRadera
  5. Tack för din finna bilden på pepparkakslucian. Tänkasig vilken bra klänning moster hade hittat.

    SvaraRadera
  6. Jag sörjer över att jag inte kunde vara med Lill- och Minimirrens Luciatåg i år eftersom jag och Mina Damer skulle stå för underhållningen på Aktiva Seniorers julfest igår! Var med förra året - jätteroligt...

    Minimirren skulle vara pepparkaksgubbe och Lillmirren ville var tiger i stället för stjärngosse. Få se hur det gick med det...

    SvaraRadera
  7. Ja, vi är mycket stolta över lilla T:s kreativitet ;)

    Tack för krya på-hälsningar.

    Evasleva - nästa år du, då får du pricka in luciatåget.

    Amy - snart kanske du har din alldeles egen lucia.

    Musikanta - hur blev det med lucia-tigern? ;)

    Hanna - ja, den passade väl bra!

    SvaraRadera