lördag 8 januari 2011

Dinner and a movie

Har just kommit hem till svärmor igen efter middag och bio med maken. Vi hade siktat in oss på barnvakt för att kunna se senaste Narnia-filmen och svärmor föreslog att vi skulle testa den lokala bion här nere på Näset istället för att åka in till Malmö. Tips på resturang fick vi också. Sagt och gjort åkte vi ner hit, fikade och umgicks lite och lämnade sedan lilla T i sin farmors omsorg.

Vi fick både till en trerätters och 3D-bio här på "landet". Och så sover vi över här istället för att lasta in ett sovande barn i bilen och halka hem mitt i natten. Känns som ett bra koncept och ett alternativ till att "lura hem" barnvakten till oss.

4 kommentarer:

  1. Perfekt! Det låter som en riktigt bra kväll.

    Visst kan man väl söka jobb fast man är jättegravid? Du kanske är helt rätt person som de är villiga att vänta på?!
    Bara det att man söker fast man är jättegravid och har ett jobb måste ju tyda på hängivenhet och att man verkligen vill ha det. Skulle jag tycka som arbetsgivare i alla fall :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det var det.

    Jag tror jag får slänga in en ansökan i alla fall. För min egen skull.

    SvaraRadera
  3. Låter jättebra! Men hur var filmen?

    SvaraRadera
  4. Jo, jag gillade den! Den var välgjord, även om den inte helt hängde ihop med boken. Vet dock inte om den här 3D-grejen gjorde så mycket för mig personligen.

    SvaraRadera