torsdag 21 april 2011

Busy bee

Idag blir det ingen vila. I eftermiddag/kväll kommer nämligen min mamma, pappa och syster på besök över påsk och imorgon ska vi ha välkomstkalas för lille N.

Som tur är har lille N sovit gott i vagnen utanför dörren nästan hela förmiddagen så jag har kunnat stirra runt här och fixa. Vårt nya matbord levererades i morse och jag har hunnit skruva ihop två stolar (av sex) och bordet förutom att jag också fixat med påskpresenter, ställt upp saker på vinden, bäddat, tvättat ett par maskiner och röjt i köket.

Nu äter lillkillen, men sedan ska vi promenera ner till Botan och fika i solen med en kompis och sedan handla det sista till kalaset innan vi hämtar lilla T på förskolan. Hon har sin sista "vanliga" dag idag. Efter påsk går vi ner i tid till 25 timmar i veckan.

Vad gör ni denna soliga skärtorsdag?

6 kommentarer:

  1. ojoj, vad du ligger i!
    Vi har gått och handlat och lekt i lekpark på vägen hem. Efter lunch har både jag och lilla L sovit middag. Nu ska jag surfa och dricka kaffe. Maken mekar med MCn. I eftermiddag ska vi hem till frk pimpinett för lek och sedan middag. Mycket lugnare dag mao :)

    Hoppas ni får en trevlig fest!

    SvaraRadera
  2. Verkligen busy bee! Mysigt med välkomstkalas.

    Har ni alltså rätt till fler timmar när syskonet är nyfött?

    SvaraRadera
  3. Låter som en rolig påskhelg väntar er!
    Härligt!
    Kram och Glad Påsk till hela familjen!

    SvaraRadera
  4. Eva - det låter som ni har en mysig dag!

    Anna - ja, första månaden får barnet gå heltid.

    Saltis - det är väldigt mysigt att få familjen på besök.

    Glad påsk till er alla tre!

    SvaraRadera
  5. Ojoj, vad du hinner med mycket... Flitigt! Ta det lite lugnare i helgen nu! Glad påsk!

    SvaraRadera