tisdag 12 april 2011

Inne på tredje veckan (och växer så det knakar!)

Lille N blev två veckor i söndags och igår började maken jobba igen.
Nu ska jag klara vardagen på egen hand. Lilla T får gå heltid på förskolan ett par veckor till innan vi går ner i tid till 9-14 och det känns som en skön mjukstart. Då kan maken lämna på morgonen innan han åker till jobbet. Jag och lillkillen får lite mer tid på oss att vila och hitta lite rutiner.

Igår var vi på BVC igen och vägde lille N. Han växer så det knakar!
4 275 g denna vecka (förra veckan 4 080), så allt ätande verkar onekligen ge resultat. Själv är jag lite förtvivlad över att han äter hela tiden, men när jag gnällde lite för BVC-sköterskan och undrade om det verkligen är rimligt att det bara går en timme mellan amningarna (som tar alltifrån 40-60 min) så sa hon "ja, men du ser ju så fint han växer!".
End of discussion ...

Sköterskan mätte också huvudet - som hade ökat i omfång - och tittade på de där förstorade bröstvårtorna - som hade minskat. Tur var väl det - tvärtom hade ju inte varit någon höjdare ;)

4 kommentarer:

  1. Härligt när de växer så det knakar......men samtidigt känns det ju som om man ammar hela tiden när de vill ha mat så ofta......kommer ihåg hur det var........fast det brukar ju "reda" till sig ;) Ha' det så bra och krama på de små :)

    SvaraRadera
  2. Det där känner jag igen!

    Lilla L åt också HELA tiden. Det är var bara att kaptitulera och acceptera :)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker jag ammar jämt fortfarande!

    SvaraRadera
  4. Det är väl bara att acceptera och boka ner sig i soffhörnet.

    SvaraRadera