fredag 29 april 2011

Poletten trillade ner

Lilla T pratar ofta om den gången vi var på bio med min kollega J och hennes lilla tjej. Det var en stor upplevelse. Jag har lovat henne att vi ska hålla utkik efter en bra barnfilm och gå på bio igen.

Det var ju inte bara biopremiär för lilla T, utan även godispremiär (de två godisbilarna), men vi gjorde ingen stor affär av det. Lilla T har ju förstått det här med kakor och glass, men vi försöker hålla det i måttliga mängder. Hon har dock fortfarande inte fått äta godis (men undantag av några chokladpengar).
Men häromdagen trillade poletten ner och hon sa "när vi går på bio kan jag ha sådana där som L hade" (dvs. en påse Ahlgrens bilar).
Vi får väl se hur det blir med det ;)

Men hursomhelst så tror jag att det är dags för ett biobesök så snart jag kan vara ifrån lillkillen tillräckligt länge. Kanske vill lilla L och hennes mamma följa med den här gången också?

3 kommentarer:

  1. Precis som vi. Gibson har förstås stenkoll på både kakor, glass och godis. Andra petar ju i honom godis när inte jag ser, och sen har han faktiskt stulit i affären några gånger den rackaren. Men numera går han fint och öppnar godislocken, tittar och stänger igen... =)

    Förstår inte varför man måste stoppa i sina barn en massa sånt. Om jag vill äta godis eller liknande gör jag det när Gibson gått och lagt sig. Andra tycker jag är dum som smyger med det så, men jag tycker bara det är smart. Ju mindre socker i hans lilla kropp, dessto bättre. Men han fick ju sitt allra första egna godis i påskägget; 20 ahlgrens bilar. Oj, vad han var lycklig!

    SvaraRadera
  2. Absolut, det gör vi gärna :-)

    SvaraRadera
  3. Finelinan - vilken lycka! ;)

    Pyrets mamma - it's a date :)

    SvaraRadera