måndag 18 april 2011

Helgen som gick

I fredags vågade jag mig ut med lillkillen på en lite längre utflykt. Jag blev lite sugen på att åka till IKEA (jo, det är sant - jag får ett behov av det ibland). Lille N verkade tycka att det var ett helt OK ställe. Jag fick köttbullar och han fick mammamjölk i resturangen och sedan sov han under tiden jag handlade helt livsnödvändiga saker, som t.ex. påskservetter ;)

Sedan hämtade vi lilla T på förskolan och det var många föräldrar och barn som dröjde sig kvar på lekplatsen i det fina vädret. Vi stannade också en stund innan det var dags att gå hem och göra helg.

Efter middagen började vi påskpynta lite. Lilla T hade fullt upp med att först hänga upp och sedan plocka av ägg och annat pynt från påskriset. Hon var också lite besviken över att det inte fanns saker i alla påskägg ;)



På lördagen pyntade vi vidare och maken lyckades underhålla lille N så att jag fick ett så pass långt amningsuppehåll att lilla T och jag kunde baka maränger tillsammans och leka lite. Det kändes bra att kunna ägna lite tid åt henne. Nuförtiden blir det ju mest pappa som får leka och jag matar lillebror.

Efter lunch gick hela familjen till lekplatsen. Vädret var inte lika trevligt som på fredagen, men en liten stund var det skönt att vara ute. På vägen hem plockade vi en liten vårbukett och på kvällen blev lilla T friserad.



På söndagen hade en lite kylslagen picknick i Stadsparken och fixade sedan lite med blommor. Blommorna utanför ytterdörren som jag planterade för en tid sedan har slagit ut och är så här fina lagom till påsk.



På balkongen blev det istället vårfint med penséer.


3 kommentarer:

  1. Härligt att amningen går bra så att du slipper fundera på mat till lillkillen när du ska ut och shoppa! IKEA är ju bra eftersom det finns skötrum till små bebisar - i Stockholm invid caféet där Mirren och jag brukar dricka te.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  2. Vilken bra utflykt. Ikea är inte fel när man ska fixa ite hemma oavsett det är större saker eller "bara" pynt.
    :-)
    Kram!!

    SvaraRadera