torsdag 9 juni 2011

Camping-Ulrica?

Jag hade kanske chansen på mina 15 sekunder i rampljuset, men jag tackade nej. Annars hade jag kanske kunnat bli camping-Ulrica med hela svenska folket. Det pågår nämligen en TV-inspelning här. SVT har tagit hit ett gäng svenskättade amerikaner som ska få prova på typiska "svenskheter", som till exempel camping då, och sedan tävla i sina nyfunna färdigheter. Programledaren Anders Lundin bor i stugan bredvid oss (inga lyxhotell för kändisarna hör inte) och igår när jag satt och ammade utanför mina föräldrars husvagn kom en tjej ur teamet fram och frågade om vi ville vara med på en fest. Meningen var att amerikanerna skulle bjuda in sina grannar och få umgås med "riktiga" svenska campare. De tyckte det skulle vara såååå trevligt att ha med en barnfamilj.
Jag tackade vänligt nej. Av ungefär hundra olika anledningar! Dels för att jag är en ganska motvillig campare och inte alls särskilt typisk. Dels för att jag absolut inte har lust att amma i TV ;)
Men vi hörde festen senare när vänliga campare gjorde sitt bästa för att lära amerikanerna texten till "Du gamla, du fria".

4 kommentarer:

  1. Det hade ju varit väldigt roligt för oss andra om du ställt upp. Men jag hade så klart gjort precis likadant som du. Tack, men nej tack! :)

    SvaraRadera
  2. Det hade varit spännande att få se annars! :-) Men jag hade också tackat nej. Amma i tv - no thank you. Jag tycker det kan vara tillräckligt jobbigt att amma offentligt, men i tv dessutom...

    SvaraRadera
  3. Det hade varit kul att få se dig i programmet. Nej, amma i tv hade inte heller jag velat göra.

    SvaraRadera
  4. Eftersom jag ammar mest hela tiden, så hade det väl varit det som kom med ...

    SvaraRadera