tisdag 21 juni 2011

Kvällens godnattsaga: Madicken

Den här vintriga boken (Titta, Madicken, det snöar!) kanske inte kändes självklar när det är årets ljusaste dag, men det var den som lilla T ville att vi skulle läsa.

Astrid Lindgren är ju aldrig fel. Mina egna (och mammas) gamla kapitelböcker ligger på vinden i väntan på att barnen ska bli lite större, men det finns ju de här bilderboksvarianterna också. Den här är ganska lång, men lilla T klarar av att lyssna till rätt så långa sagor nu (det är kanske mest mamman som tycker den är väl lång som godnattsaga). Bilderna är så vackra, så vackra.

4 kommentarer:

  1. ^den har vi också. Och läser ibland när E vill. Lite för lång är den nog ändå. Inte alltid hon orkar lyssna på hela boken. Ofta kanske för att hon också ställer typ 100 frågor om bilderna under läsningen... ;-)

    SvaraRadera
  2. Det var en favorit när jag var liten! Hoppas den finns kvar någonstans!

    SvaraRadera
  3. Det finns nog inga sagor som kan mäta sig med Astrid Lindgrens, långa eller korta. Duktigt av lilla T att klara av att lyssna så länge :) Jag saknar tiden när jag fick läsa sagor för mina barn........

    SvaraRadera